Barcelona

Wejście na Mt. Zefahot to krótki trekking w południowej części pustyni Negew z wspaniałymi widokami na zatokę Akaba, który rozpoczyna się i kończy na jej brzegu. Co ciekawe ze szczytu o wysokości około 50m niższego niż nasza kaszubska Wieżyca można zobaczyć cztery kraje... - zapraszamy!

monserrat01

Aby dostać się do początku szlaku na szczyt Mt. Zefahot należy wsiąść do autobusu nr 15 na którejś z głównych ulic Ejlatu (to ten sam autobus, który kursuje do Podwodnego Obserwatorium Rafy Koralowej). Trzeba wysiąść na przystanku CAMEL RANCH (HAVAT HAGMALIM) i od przystanku polną droga dojść do rancza wielbłądów. Droga ta robiła wrażenie księżycowej, a zielony szlak na szczyt zaczął się tuż za wielbłądami, których ranczo minęliśmy po prawej stronie. Trasa początkowo skręcała w lewo prowadząc nas suchą doliną skręcający w lewo. Cały czas szliśmy zielonym szlakiem po drodze mijają dwie krzyżówki ze szlakiem czarnym – drugi z nich narodowy szlak izraelski, który przecina Izrael z północy na południe. Jego przejście zajmuje podobno około 3 miesięcy… Po przejściu około 1,5km trasa zaczęła się wznosić i rozpoczęło się podejście na szczyt Mt. Zefahot – nazwa szczytu Tzfahot to hebrajska nazwa Schist - metamorficznej skały, z której zbudowana jest cała ta góra. Szczyt ma wysokość jedynie 278m n.p.m. w co trudno uwierzyć podziwiając widok z wierzchołka – przede wszystkim na zatokę Akaba, ale także na cztery kraje, które można z niego zobaczyć. Pierwszy to oczywiście Izrael w którym się znajduje, na drugim brzegu zatoki Akaba Jordania i Arabia Saudyjska, a na południe półwyspu Synaj oczywiście Egipt.

Ze szczytu nasz zielony szlak sprowadził nas w dół dosyć stromą ścieżką wśród pięknych formacji skalnych. Wciąż mogliśmy podziwiać widok na zatokę – widać było także Podwodne Obserwatorium Rafy Koralowej :) Zeszliśmy praktycznie do samego brzegu morza – a szlak zakończył się przy EJLAT FIELD SCHOOL – skąd wróciliśmy do centrum miasta autobusem nr 16 (uwaga – autobus w stronę granicy egipskiej ma nr 15, a z powrotem do Ejlatu nr 16). Będąc w Ejlacie trzeba ten niezbyt długi szlak (ma tylko ok. 5,5km) przejść i zobaczyć te widoki. Więcej informacji znajdziecie na stronie Negev Trails – TUTAJ.