Ruwenzori

Zapraszamy na filmy z pierwszego i drugiego dnia z naszego ośmiodniowego trekkingu w Górach Księżycowych w Ruwenzori. Trasa z bazy w Kilembe do obozu Sine Camp na wysokości 2580m n.p.m. oraz z Sine Camp do Mutinda Camp 3583m z wejściem na szczyt Mutinda Lookout 3975m n.p.m. Wkrótce pojawią się kolejne...

FILM: RUWENZORI - KILEMBE TRAIL TREKKING - DZIEŃ 1

Krótki film z naszego pierwszego dnia z ośmiodniowego trekkingu w Górach Księżycowych w Ruwenzori. Na trasie z bazy w Kilembe do obozu Sine Camp na wysokości 2580m na początku mieliśmy piękną pogodę, ale później ostry cień mgły sprowadził chmury i dopadł nas afrykański deszcz :)

FILM: RUWENZORI - KILEMBE TRAIL TREKKING - DZIEŃ 2

Drugi dzień z naszego ośmiodniowego trekkingu w Górach Księżycowych w Ruwenzori. Trasa z obozu Sine Camp do Mutinda Camp, a poźniej jeszcze, popołudniu wejście na szczyt Mutinda Lookout 3975m n.p.m. Najpierw znowu szlak biegł przez las deszczowy, później weszliśmy w niesamowite piętro lasu bambusowego. Naszym pierwszym przystankiem był obóz Kalalama Camp na wysokości 3134m – wyżej zrobiło się ślisko i błotniście, bajorka, strumyczki i spowite mgłą drzewa porośnięte mchami i porostami – niesamowite wrażenia, a na zakończenie bagna i rosnące wokół wysokie jak drzewa lobelie.

FILM: RUWENZORI - KILEMBE TRAIL TREKKING - DZIEŃ 3

Trzeci dzień z naszego ośmiodniowego trekkingu w Górach Księżycowych w Ruwenzori. Trasa z obozu Mutinda Camp do Bugata Camp - szlak poprowadził nas przez gigantyczne lobelie obok skały Mutinda. Wyżej wspięliśmy się do położonej wyżej doliny, którą przez bagna, częściowo kładkami, a częściowo brodząc doszliśmy do skały na której znajdował się obóz Bugata po prawej stronie mijając leżce u jej stóp jezioro.

FILM: RUWENZORI - KILEMBE TRAIL TREKKING - DZIEŃ 4

Czwarty dzień z naszego ośmiodniowego trekkingu w Górach Księżycowych w Ruwenzori. Trasa z obozu Bugata Camp do Hunwick's Camp - najpierw wspinaliśmy się w górę na przełęcz Bamwanjarra na wysokości 4450m n.p.m. Na przełęczy zaczął padać śnieg, który gdy zaczęliśmy schodzić zamienił się w ulewny deszcz. Znowu zeszliśmy na dno kolejnej doliny, buty zamieniliśmy na wodery i w strugach deszczu kompletnie przemoczeni dotarliśmy do kolejnego obozu. Całe szczęście, że w obozie była opalana drzewem koza i mieliśmy szansę się wysuszyć - to by bardzo ciężki dzień co widać na filmie...

FILM: RUWENZORI - KILEMBE TRAIL TREKKING - DZIEŃ 5

Piąty dzień z naszego ośmiodniowego trekkingu w Górach Księżycowych w Ruwenzori. Trasa z obozu Hunwick's Camp do Margharita Camp na wysokości 4485m n.p.m. Najpierw przez zielony gąszcz do jeziora Kitadara, a potem do obozu przez przełęcz Elliot Pass. Z obozu Margharita Camp zdobywa się najwyższe szczyty Góry Stanleya tj. Alexandra i Margherita - taki mieliśmy plan, ale o tym później...

FILM: RUWENZORI - KILEMBE TRAIL TREKKING - DZIEŃ 6

Szósty dzień z naszego ośmiodniowego trekkingu w Górach Księżycowych w Ruwenzori. Wejście z obozu Margherita Camp na wysokości 4485m n.p.m. na najwyższy szczyt Góry Stanleya - Margherita Peak 5109 m n.p.m. Udało się! Zdobyliśmy najwyższą górę w Ruwenzori.

FILM: RUWENZORI - KILEMBE TRAIL TREKKING - DZIEŃ 7

Siódmy dzień to zejście do obozu Kiharo Camp na wysokości 3430m, ale żeby zejść trzeba było jeszcze podejść na przełęcz Oliver Pass 4505m. Na przełęczy Oliwiera mieliśmy urwanie chmury i solidny deszcz i na przełęcz Hunwick's Pass mieliśmy iść granią, ale ze względu na pogodę zapadła decyzja aby nieco nadrabiając drogi zejść do jeziora Kopello, a następnie jeziora Bugata i dalej doliną którą już wcześniej i odbić z niej w lewo do obozu Kiharo przez przełęcz Hunwick's Pass. Na zejściu było i błoto, skalne bloki i dopiero przy jeziorach ścieżka się wypłaszczyła łagodnie przechodząc w bagno... ;) Do Przełęczy Hunwick's dotarliśmy solidnie zmęczeni, ale najlepsze zejście w dół było jeszcze przed nami... Poruszaliśmy się dalej skalnym wąwozem o stromych wysokich ścianach, a jego dnem płynął rwący potok co jakiś czas zmieniający się w wodospad.  Z wąwozu zeszliśmy wykończeni i czekał nas jeszcze kawałek przez las i dotarliśmy do chatek obozu.

FILM: RUWENZORI - KILEMBE TRAIL TREKKING - DZIEŃ 8

Ostatni dzień w Górach Księżycowych - około 15km i 2000m do zejścia. Wyruszyliśmy rankiem z obozu Kiharo Camp schodząc błotnistą i bagnistą ścieżką wzdłuż szumiącej w dole rzeki Nyiariuwarnbo przez gęsty las. Dłuższy przystanek zrobiliśmy przy pięknym wodospadzie Cathy's Falls, a Kilembe przywitało nas deszczem - jak to w Ruwenzori :)